Sunday, April 21, 2013

ျမန္မာဗ်ည္း(၃၃)လံုးျဖစ္ေပၚလာပံု

                     ျမန္မာဗ်ည္း(၃၃)လံုး ျဖစ္ေပၚလာပံုအေၾကာင္းေျပာရာတြင္ ဗ်ည္းေရာ သရေရာ ျမန္မာအကၡရာေရာ ဘယ္လုိျဖစ္တည္လာ
ျခင္းမွ စေျပာရပါမည္။ ျမန္မာအကၡရာကို အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ ဘီစီ ၅၀၀ ေလာက္က ၇၀၀ ေက်ာ္ေလာက္အထိ ထြန္းကားခဲ႔ေသာ ျဗာဟီၼ
(Brahmi) အကၡရာမွ ဆင္းသက္လာေၾကာင္း ေရွးပညာရွင္ေတြက မိန္႔ဆိုခဲ႔ၾကသည္။ ခရစ္ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္တြင္ အိႏိၵယႏိုင္ငံသားမ်ား
အေရွ႕ေတာင္အာရွကို သေဘၤာၾကီးေတြျဖင္႔ ရြက္လြင္႔လာရာမွ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ အကၡရာ၊ နိတိက်မ္း၊ ဓမၼသတ္က်မ္းစေသာ ယဥ္ေက်းမႈေတြပါလာျပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ စတင္ထြန္းကား လာရသည္။ ထိုအကၡရာသည္ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားထံသို႔အရင္ေရာက္
ျပီးမွ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားထံသို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ ျမန္မာေတြက ထိုအကၡရာမ်ားကို ျမန္မာအသံေတြႏွင္႔ အံ၀င္ခြင္က်ေအာင္ လုိအပ္သလုိ
မြမ္းမံျပင္ဆင္အသံုးျပဳရာမွ ျမန္မာအကၡရာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရသည္။
                     ျမန္မာအကၡရာဆိုသည္မွာ ဗ်ည္းေရာ သရေရာ ပါ၀င္ပါသည္။ ဗ်ည္းမ်ားကို အမည္းေပးပံုမွာ အလြန္စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္း
ပါသည္။ မည္သည္႔အခ်ိန္ကစျပီး ကၾကီး၊ ခေခြး၊ ဂငယ္၊ ဃၾကီး စသည္႔အမည္ေတြကိုေပးခဲ႔ၾကသနည္းဟုစဥ္းစားၾကည္႔လွ်င္ ျမန္မာအကၡရာ
ကို ေပရြက္ေပၚတြင္ကညစ္ႏွင္႔အ၀ိုင္းပံုေရးသည္မွစတင္ျဖစ္ေပၚသည္။ ေက်ာက္စာေရးထိုးေသာပုဂံေခတ္တုန္းကထိုကဲ႔သို႔၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ မဟုတ္ေၾကာင္း ပုဂံေက်ာက္စာေတြကို ၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔သိရွိႏိုင္ပါသည္။
                   ထိုအခ်ိန္က ေက်ာက္ေပၚတြင္ ေဆာက္တို႔ဘာတို႔ႏွင္႔ထြင္းရေသာေၾကာင္႔ ေလးေထာင္႔ပံုေတြထြင္းၾကရသည္။မ၀ိုင္းေသးေပ။
၀၊ ၀ကေလး၀ိုင္း၀ိုင္းေရးဟု မေျပာသာေသးေပ။ ေပရြက္ေပၚမွာေလးေထာင္႔ေရးလွ်င္ ေပေၾကာေတြစုတ္ျပတ္ႏိုင္သည္။ထို႔ေၾကာင္႔ အဆင္
ေျပသည္႔အ၀ိုင္း ေရးဖို႔ ျဖစ္လာရသည္။ ထိုသို႔အ၀ိုင္းေရးသည္႔ေခတ္ေရာက္ေတာ႔မွ ဗ်ည္းေတြရဲ႕ပံုသ႑န္ကိုၾကည္႔ျပီး အမည္ေပးလာၾက
သည္။ ဗ်ည္းေတြက္ုိအမည္ေပးရာတြင္ ဂုဏ္အရည္အေသြးအရအမည္ေပးတာေရာ၊ ပုံသ႑န္အရအမည္ေပးတာေရာ ေတြ႔ရသည္။
ကၾကီး၊ဃၾကီး၊ဏၾကီး၊ဠၾကီး ဆိုေသာအကၡရာေလးလံုးကို ၾကီးေလးလံုးဟုေခၚၾကသည္။ ေနာက္ ဂငယ္၊နငယ္၊လ(ငယ္)ဆိုသည္႔ အတြဲ
ေတြရွိျခင္းကိုေထာက္ဆ၍ အငယ္အၾကီးခြဲၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အရြယ္ၾကီးလွ်င္ ၾကီးထည္႔ျပီး အရြယ္ငယ္လွ်င္ ငယ္ထည္႔ေခၚၾကေလသည္။
                     ကၾကီးက်ေတာ႔ ဗ်ည္း(၃၃)လံုးတြင္ ေရွ႕ဆံုးမွ ဦးေဆာင္ေသာေၾကာင္႔ ၾကီးထည္႔ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ပံုသ႑န္အရ အမည္
ေပးပံုမွာ ေခြေခြကေလးေနလုိ႔ ခေခြး ၊ လံုးလံုးကေလးေနလုိ႔ စလံုး ၊ လိမ္ေခြေနလုိ႔ ဆလိမ္ ၊ ေအာက္ကြဲေနလုိ႔ ဇကြဲ ၊ ေဘးကမ်ဥ္းဆြဲထား
လုိ႔ စ် မ်ဥ္းဆြဲ ၊ ရင္ကေလးေကာက္ေနလုိ႔ ဍ ရင္ေကာက္ ၊ ၀မ္းပူေနလုိ႔ တ ၀မ္းပူ ၊ အငယ္အေထြးေလးျဖစ္လုိ႔ ဒ ေဒြး(ေထြး) ၊ ေအာက္ပိုင္း
ကခ်ိဳင္႔(ျခိဳက္)ေနလုိ႔ ဓ ေအာက္ျခိဳက္ ၊ မတ္မတ္ေစာက္ေစာက္ရွိလုိ႔ ပ ေစာက္ ၊ အထက္ပိုင္းက ခ်ိဳင္႔(ျခိဳက္)ေနလုိ႔ ဗ ထက္ျခိဳက္ ၊ ကုန္းေန
လုိ႔ ဘ ကုန္း ၊ ပက္လက္လန္ေနလုိ႔ ယ ပက္လက္ ၊ အဖ်ားကေကာက္ေနလုိ႔ ရ ေကာက္ဆုိျပီး ပံုသဏၭန္အရ အမည္ေပးသည္ကိုေတြႏိုင္
သည္။ အကၡရာအခ်ိဳ႕၏ အမည္႔မ်ားကို ပံုသ႑န္ရိုးရိုးေဖာ္ျပျခင္းမဟုတ္ပဲ ပံုသ႑န္တူေသာအရာ၀တၳဳေတြႏွင္႔ခိုင္းႏႈိင္း အမည္ေပးျခင္းျဖစ္
သည္။ င၊ မ၊ ၀၊ သ၊ ဟ၊ တု္ိ႔ကို အမည္ေပးျခင္းမေတြ႔ရေပ။
                    ည၊ ယ၊ လ၊ တုိ႔ကို သာမန္အားျဖင္႔ အမည္မေပးေပမဲ႔ ညၾကီး၊ ယပက္လက္၊ လ(ငယ္) ၊ဟုအမည္ေပးပါသည္။ ဉ  ကို ဉ
ကေလး၊ ည ကို ညၾကီး ဟုခြဲျခားေခၚပါသည္။ ျမန္မာ ဗ်ည္း(၃၃)တြင္ (ညၾကီး) ပဲပါသည္။ ဉ ကေလးကိုေတာ႔ အသတ္အကၡရာအျဖစ္ပဲသံုး
သည္။ သံေယာဇဥ္တုိ႔ ၀ိညာဥ္တုိ႔ အစဥ္အျမဲတုိ႔မွာ သံုးသလုိပါ။ ဒီေနရာတြင္ ပါဠိဘာသာမွာ သံုးေသာညႏွင္႔ ျမန္မာဘာသာမွာသံုးေသာည
ကိုခြဲျခားမွတ္ရမည္။ ပါဠိဗ်ည္း(၃၃)လံုးတြင္ ည မသံုးပါ။ ဉ ေလးပဲသံုးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပုည ကို ပုဥ္+ဉ  ဟုအသံထြက္သည္သာ။ ေရွး
က ညကိုထြက္သည္႔အခါ အသတ္အသံထြက္ရသည္။ ပုန္+ညာ႔ ဟုထြက္သလုိ၊ ပညာ ၊ သုည ၊ စသည္ျဖင္႔ထြက္ခဲ႔ၾကသည္။ အခ်ဳပ္အား
ျဖင္႔ ပါဠိတြင္ ညသည္ ဉ ႏွစ္လံုးတြဲျဖစ္သည္။ ဉ ေရာ ညေရာ သံုးသည္။
                      ျမန္မာတြင္ ညၾကီး ဉ ေလးဟု ခြဲသံုးသည္။ ဗ်ည္း(၃၃)တြင္ ညၾကီးသံုးျပီး အသတ္တြင္ ဉ ေလး သံုးသည္ဟုခြဲျခားမွတ္
ႏိုင္သည္။ ျမန္မာစာတြင္ ဉ  ႏွင္႔ ဥ  ကိုေရာေထြးသံုးမိတတ္သည္။ ဉ  (ဉ  ကေလး) ကေျခေထာက္ရွည္သည္။ ဥ (ဘဲဥ ၾကက္ဥတြင္ပါ
ေသာ အကၡရာ) သည္ ေျခေထာက္တိုသည္။ က်တာေတြကိုေတာ႔ သိျပီးသားေတြ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ မေရးေတာ႔ပါ။
                      အကၡရာအမည္ေတြႏွင္႔ပတ္သက္၍ ေျပာစရာတခုက ဓေအာက္ျခိဳက္ကို ေအာက္ကခ်ိဳင္႔ေနေသာေၾကာင္႔ ဓေအာက္ျခိဳက္
ဟု ေခၚေသာ္လည္း ေအာက္မခ်ိဳင္႔ပါလားဟု ေမးစရာရွိသည္။ ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာေတြမွာ စာေရးတုန္းက ယခုကဲ႔သို႔ ေအာက္ကပိတ္မေန
ပဲ ဗ ေစာက္ထိုးေရးသလုိ ေအာက္ကခ်ိဳင္႔ေနသည္။ စ် သည္ မူူလအကၡရာကိုက သီးျခားပံုသ႑န္ရွိပါသည္။ စလုံးကို ယပင္းထားျခင္းမ
ဟုတ္ပါ။ ေဘးကမ်ဥ္းဆြဲထားေသာေၾကာင္႔ စ်မ်ဥ္းဆြဲ ဟုေခၚပါသည္။
                      ယခုေလာက္ဆုိလွွ်င္ ျပည္႔စံုျပီဟုထင္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ေရးခ်င္ေနေသာအခ်ိန္ ေခါင္းေလာင္းသံ ဂ်ာနယ္တြင္
ထိုေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္လုိက္ရေသာေၾကာင္႔ ျပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

မန္ဘာ၀င္ခ်င္းျဖစ္အားေပးပါ